Thursday, July 29, 2010

Tabiat Boss Baru

Merujuk perkara diatas,sy cik sukasukee ingin berkongsi cerita tentang tabiat boss baru aku...haha!!Actually,aku pon baru je perasan tabiat boss baru aku ni....haha!!Boss baru aku ni,dia sngt la committed ngan keje dia..adehh...sampai aku pon naik letih tngk semangat dia yg terlampau tu...huhu!!

Okay, back to da story...boss aku ni ade 1 tabiat yg agak ......... emmmm,ape ea...xtau la nak ckp mcm ne....setiap pagi,bile sampai ofis dia akan pg pantry utk bancuh secawan air....yg tu kire rutin dia la....tp,yg aku musykil.....haha!!setiap pagi jgk....dia akan kuar ofis bwk cawan & 1 buah buku.mule2 aku xde la nak pk ape2...tp,lps da ternampak 3 4 kali....aku mula befikir....mane la org tua tu pg dgn cawan ngan buku dia tu...

heemmm..fikir punye fikir.....tibe2!!!!dtg la idea yg ntah dari mane xtau....zuuppp!!!!terus muncul idea ni dlm fikiran aku...terus aku bermonolog...."ouhhh....dia bwk cawan tu ke toilet utk dibasuh....."tp.....buku tu???emm....pelik....bwk buku masuk toilet...boss aku ni kalau da ke toilet mmg lama....especially time pagi2...biasa la kan....segala2nya nak dibuang....rupa2nya, buku yg dia bwk tu sumber inspirasi dia ketika dlm toilet laaaa....hehe!!!


Hehehe...tu la tabiat boss baru aku yg aku da nampak sepanjang 4  bulan dia bekerja kat ofis aku tu....hehe!Bak kata pepatah...."Banyak orang, banyak ragam".....haaa..tp kalau aku la....kalau niat ati nak pg memerut,mmg xde pk benda lain dah....sambil memerut sambil baca buku or newspaper??...x terbaca kot!!hehe....


6 comments:

  1. giler ah perati habit bos sampai tahap cenggitu muhahaha..hebat tul..leh dapat anugerah pekerja prihatin contoh tahun 2010 hg ni dila kihkih

    ReplyDelete
  2. hahaha...mmg da lame aku usha dia...pasal la siap bwk cawan ngan buku...musykil aku...hehe!aku ingt dia nak anta buku kat lecturer ke...tp smlm..adalah jwpn segala2nye...haha!!

    ReplyDelete
  3. cik sukasukee..for ur infomation..masa i kecik2 dulu..tabiat i sama cam bos u..bawak novel masuk toilet..time berry..ahahahahaa...malu nyer..syhh..senyap tau..jgn cite kat sesapa..wakaka

    ReplyDelete
  4. hah!!ye ka cik lolliyana??...cam ne la eaa...bole fokus ke??...agak2 mana yg lebih fokus??membaca ke memerut??..hehe! :p

    ReplyDelete
  5. membaca la..tu sbb jd lama..ahahaa!!ptt la skrg saya jd librarian..rupanya dr kecik mmg dah berminat ngan buku..ok..br saya perasan.haha..

    ReplyDelete